Úplně na začátek

V dnešní době se nikdo nemusí bát, že by si prkno nevybral. Existuje mnoho velikostí, barev, typů a tvarů. I v tomto sportu najdeme komercializaci, takže značkové prkno bude stát víc, než to normální prkno. Snowboardy mají velmi podobnou konstrukci jako lyže.

Existují tři různé způsoby vyrábění prken:

  • pěnový způsob
  • kombinovaný způsob
  • sendvičový způsob s dřevěným jádrem

Nejvíce prodávané na trhu jsou prkna s pěnovým jádrem. Velkým plusem u těcto prken je fakt, že jsou váhově lehčí, než u ostatních typů. U kombinovaného způsobu je lepené dřevěné jádro a kolem něho pěna. Nevýhodou tohoto typu prken je to, že se mohou rozlepit. Nejnáročnější na výrobu je poslední ze způsobů, takzvaný sendvičový typ prken. Jedná se o velice kvalitní prkna. Na jednotlivé díly je nanesena pryskiřice a díly jsou pod tlakem za vysoké teploty slisovány. Jedinou nevýhodou těchto prken je vysoká cena.


Konstrukční parametry

Různé varianty prken pro různé sněhové podmínky. Prkna se liší v následujících parametrech.


Vykrojení

Vzdálenost mezi nejširším místem špičky a patky je rozhodujícím parametrem pro sílu vykrojení boardu. Čím bude prkno mít větší vykrojení, tím se lépe bude ovladatelné.


Pružnost

Tuhost a poloměr vykrojení hraje důležitou roli pro celkovou pružnost prkna. Tužší prkna jsou ideální, pokud chceme dosáhnout vyšší rychlosti. Naopak pro freestyl je vhodné prkno pružnější, jedině tak dosáhneme skvělých výsledků.


Průhyb

Podstatný je rovněž i průhyb prkna. Nejvíce působí tlak na hranu prkna pod nohama. Větší průhyb dává prknu dynamickou točivost. Pro neexcelující jezdce je menší průhyb správnou volbou.


Výška zakřivení špičky a patky

Pokud se chceme pořádně krouti na prkně, pak musíme zvolit delší a protaženější špičku a menší patku. Ideální pro freeride jízdu. Freestylová jízda potřebuje zakřivení špičky a paty dostatečné velké. A pro alpský styl je důležité mít kratší zakřivení patky.


Patka

Tvar patky je důležitý pro spokojenost z jízdy. Freestylová prkna mají tvar patky zaoblený. Naopak prkna pro alpský styl zase hranatou.


Skluznice a hrany

Skluznice z P-texu na všech boardech. Neuškodí zajít do servisu a prodloužit tak životnost prkna.


Měkké vázání

Měkké vázání nabízí dvě nebo tři spřezky k uchycení boty. Přežky jsou volně nastavitelné. Tento druh vázání je skvělý pro freestyle a nabízí skvělý požitek z jízdy.


Flow

Místo přežek najdeme úchytnou výstuž. Botu lépe drží ve vázání. Z vázání se dobře a rychle dostanete.


Tvrdé vázání

Vázání nastavitelné podle velikosti bot. Boty pro alpský styl jsou trvdé.  K uchycení tohoto vázání dochází pomocí přední nebo zadní přezky, které nohu fixují. Vhodné pro závodění či řezání oblouků. Velmi nevyhovující pro toto vazání je jízda mimo sjezdovku.


Nášlapné vázání

Objeveno poprvé v roce 1996. Na rozdíl od ostatních vázání, nemá žádné přezky. Používají se freestylové boty se zámkem na podrážce. U vleku oceníme rychlé vyzutí.


S láskou na celý život.



In the very beginning

Nowadays no one has to worry about choosing a board. There are many sizes, colors, types and shapes. Even in this sport we find commercialization, so the branding board will cost more than the normal board. Snowboards have very similar construction like skis.

There are three different ways of manufacturing boards:

  • foam mdthod
  • combined method
  • sandwich method with a wooden core

The most solded boards are with a foam method. A big plus for this boards is that they are lighter weight than the other types. In a combined method, it is glued wooden core and foam around it. The disadvantage of this type of boards is that they can become unstick. The most demanding of production is the last of the so-called sandwich types of boards. These are very good boards. On the invidual parts are sprede with the resin and the parts are under pressure at high temperature compressed. The only disadvantage of these boards is the high price.


Design parameters

Various variants of boards for the different snow conditions. The boards differ in the following parameters.


Cutting

The distance between the widest point of the toe and foot is the decisive parameter for the force of the cutting off of the board.


Flexibility

Stiffness and cutting radius play an important role for the overall elasticity of the board. Stiffer boards are ideal if we want to achieve higher speeds. On the contrary, for a freestyl is covinience the stiffer board only then we will achieve great results.


Sag

Also the sag of the board is essential and important. The most pressure is applied on the edge of the board underfoot. Bigger sag gives the board a dynamic spin. For riders , who have all but no experience is smaller sag the right choice.


Height of curvature toes and base

If we really want to twist on the board, then we must choose a longer and stretcher toe and a smaller foot. Ideal for freeride ride. Freestyle riding needs bigger curvature the toe and the heel. And for alpine style, it's important to have a shorter curvature of the foot.


Foot

The shape of the foot is important for a satisfaction of the ride. Freestyle boards are rounded in the shape. The other way around, the boards for Alpine style are squared.


Base and edges

Base of P-tex is on all boards. It does not harm to take the board to the service and extend the life of the boards.


Soft binding

Soft binding offers two or three buckles to hold the boots. The buckles are freely adjustable. This type of binding is great for freestyle and offers great riding pleasure.


Flow

Instead of the buckles we find a retaining reinforcement. It holds better the boot in the binding. You will get well and quickly from the binding.


Hard binding

Binding is adjustable according to size of the boots. The boots for Alpine style are hard. To attaching this binding is done by the front or rear buckle that fixes the leg. Suitable for the racing or cutting arches. Very unsuitable for this binding is riding off the ski slopes.


Non-buckle binding

Discovered for the first time in 1996. Unlike the other bindings it has no buckles. Freestyle boots with an outsole lock are used. We will appreciate the speeding utilization.


With love for all life.


Ricco3r
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky